marți, 28 aprilie 2015

Suntem printre finaliştii celei de a IV-a ediţii a Galei Industriei de Carte din România „Bun de Tipar”




Volumul «Entropie, volatilitate» editat anul trecut de Fundaţia Arhitext şi coordonat de colega noastra, arh. Andreea-Livia Ivanovici a fost nominalizat şi se află printre finaliştii din acest an ai celei de a IV-a ediţii a Galei Industriei de Carte din România „Bun de Tipar”, la secţiunea concepţie grafică. Muţumim echipei de designeri Faber Studio, care asigura de fiecare dată un design de cea mai bună calitate pentru fiecare număr al revistei Arhitext, dar şi pentru toate produsele editoriale ale Fundaţiei Arhitext design.

Juriul ediţiei din acest an a Galei Industriei de Carte din România, a fost format din MIRCEA VASILESCU (preşedinte) – eseist, critic, istoric literar, jurnalist, profesor dr. al Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii din Bucureşti, redactor-şef al săptămânalului Dilema Veche; SIMONA KESSLER – agent literar, „Simona Kessler Copyright International Agency”; COSMIN CIOTLOŞ – critic literar (România literară), asistent dr. al Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti; LUCA NICULESCU – unul dintre cei mai apreciaţi jurnalişti români de astăzi, redactor-şef al RFI România; OANA-VALENTINA SUCIU – lector dr. Facultatea de Ştiinţe Politice, Universitatea din Bucureşti; VICTORIA PĂTRAŞCU – autoare de cărţi pentru copii, foarte activă în promovarea lecturii în rândul şcolarilor, preocupată să susţină ilustraţia de carte românească; CARMEN APETREI – lector univ. dr, director Departament Grafică al Facultăţii de Arte Plastice din cadrul Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti; CRISTINA FOARFĂ – editor coordonator Bookaholic, specialistă în comunicare digitală; TUDOR CREŢU – directorul Bibliotecii Judeţene Timiş, scriitor şi DANIEL VOINEA – Brand Manager Cărtureşti, a selectat finaliştii celei de a IV-a ediţii.

Anunţarea câştigătorilor va avea loc joi, 14 mai, începând cu ora 18.00, în Aula Bibliotecii Naţionale a României (Splaiul Unirii nr. 22, intrarea prin aripa Ministerului Culturii). Accesul la Gală se face pe bază de invitaţie.

Lista completă a finaliştilor celei de a IV-a ediţii a Galei Industriei de Carte din România „Bun de Tipar”

Printre premiile ediţiei anterioare s-a numărat şi cel pentru Cea mai frumoasă concepţie grafică” obţinut de Catalogul Trans(a)parenţe editat de Fundaţia Arhitext design, cu o concepţie grafică realizată - asemeni publicaţiei nominalizate în acest an - tot de Faber Studio.


Entropie, volatilitate prezintă o colecţie de proiecte arhitecturale structurate în două categorii: cele experimentale ce caută coagularea în noi tipologii, respectiv cele din tipologii consacrate cu o latură experimentală prin care canoanele sunt reevaluate şi adaptate nevoilor contemporane. Între aceste două părţi se interpune o secţiune de discuţii critice despre aceste abordări în arhitectură, motivaţii şi metodologii ce justifică şi concretizează atitudinile prezentate în proiecte.

Intervenţiile din prima categorie - Entropie - dezvoltă o serie de tactici «personale» pentru (re)câştigarea spaţiului public (din zonele urbane, dar nu exclusiv). Aceste intervenţii au o funcţionalitate, dar nu au o funcţiune (subsumată unei tipologii) bine determinată deoarece existenţa lor depinde în mare măsură de dorinţele specifice unei anumite comunităţi sau grup de persoane, într-un anume moment. Aceste intervenţii încearcă să ducă o luptă cu sistemul din poziţia de arhitectură independentă, o arhitectură de jos în sus («bottom up architecture»).



Secţiunera de Confruntări cuprinde articole ce dezbat arhitectura experimentală şi felul în care aceasta influenţează practica actuală.


Cea de a doua categorie - Volatilitate - aduce exemple de clădiri care abordează o anumită funcţiune tipologică şi o dezvoltă pe aceasta în direcţia unei mai mari flexibilităţi. Ele deschid spaţiul către multiple posibilităţi de utilizare şi asimilare de către grupuri diferite de oameni. Clădirile sunt, cu toate acestea, un răspuns la o comandă publică sau privată şi, prin urmare, în poziţia de a aduce o schimbare din interiorul sistemului, rămânând în sfera arhitecturii de sus în jos («top down architecture»).



Niciun comentariu: