Un concurs organizat de catre DuPont si igloomedia
Sub umbrela Ediţiei 2009 a Anualei de Arhitectură Bucureşti, DuPont şi igloomedia lansează un concurs adresat arhitecţilor bucureşteni care vizează proiectarea unei faţade fictive pentru Casa Poporului, folosind materiale de faţadă DuPont.
Între 14 şi 27 mai, Anuala de Arhitectură Bucureşti 2009 gazduieste expoziţia DuPont - Changing The Face – Architectural Studies for Skin and Shelter. Expoziţia documentează rezultatele unui seminar organizat de către DuPont în 2008 în Italia, la care au participat reprezentanţi a 6 dintre cele mai cunoscute birouri de arhitectură europene. Tema seminarului a fost proiectarea unei faţade fictive a Colosseumului, folosind materiale de faţada a DuPont. Ideea care a stat la baza seminarului era de a oferi arhitecţilor prilejul de a fi creativi într-un mediu informal, eliberaţi de orice considerente pragmatice.
Dintr-o apreciere deosebită a necesităţii detaşării creative – mai ales în perioade de criză – sub egida ediţiei 2009 a Anualei de Arhitectură Bucureşti, DuPont şi igloomedia lansează o provocare similară si arhitecţilor bucureşteni, ce vor fi invitaţi să contribuie cu propuneri de proiectare a unei faţade fictive pentru Casa Poporului, folosind materiale de faţadă DuPont (DuPontTM Corian®, DuPontTM Alesta®, DuPontTM SentryGlas® Expressions, DuPontTM SentryGlas® şi DuPontTM Tyvek®).
Scopul principal al concursului este de a le oferi arhitecţilor bucureşteni un pretext de a-şi revendica rolul de creatori de spaţii, un rol care, in perioade economice dificile, devine uneori secundar. Ca atare, tema concursului, re-proiectarea (fictivă) a faţadei Casei Poporului, funcţionează ca punct de pornire pentru un exerciţiu liber de imaginaţie. Nu se urmăresc propuneri realizalible sau proiecte realiste, ci dimpotrivă, se urmăresc alternative creative pentru recontextualizarea unui monument ce, din principiu, nu se lasă integrat în nici un context urban mai larg.
De ce Casa Poporului? Pentru că este cel mai vizibil monument arhitectural bucureştean si este reprezentativă pentru peisajul arhitectural al Bucureştiului – plin de repere fizice dintre cele mai extravagante şi adesea lipsit de repere stilistice majore. Este o construcţie ce reprezintă Bucureştiul fără a face parte din oraş. Tocmai pentru că nu vom putem schimba niciodată Casa Poporului, le oferim arhitecţilor bucureşteni prilejul sa opereze cu mai putin restrictivul… ce-ar fi dacă?
Concursul DuPont – igloomedia face parte dintr-un proiect mai amplu de problematizare creativă a spaţiului urban bucureştean, intitulat Bucureştiul Posibil. Concursul este deschis tuturor arhitecţilor bucureşteni cu drept de semnătură şi studenţilor la Facultăţile de Arhitectură, Design şi Urbanistică din Bucureşti. Concursul se va lansa oficial în cadrul Anualei de Arhitectură şi se va derula pe o perioadă de două luni. Proiectele înscrise în concurs vor fi premiate de către DuPont, iar cele mai interesante propuneri vor fi incluse într-un album publicat de igloomedia, la finele lui 2009.
Igloomedia a fost fondată în 2001. În acest moment este una dintre puţinele companii de publishing specializate în arhitectură, design interior şi moştenire arhitecturală. Prin publicaţiile sale, igloomedia doreşte să contribuie la crearea unei noţiuni coerente a spaţiului public, prin oferirea de exemple relevante, la nivel naţional şi internaţional. Misiunea sa, neschimbată încă de la începutul activităţii, este de a ridica standardele culturii vizuale într-o societate care este încă novice în sferele politicii arhitecturale şi politicii urbane.
Igloomedia publică în prezent o serie de şapte editoriale de arhitectură, design şi albume de artă. Cel mai cunoscut produs al său este magazinul lunar- igloohabitat & architecture, un editorial cuprinzând subiecte din arhitectură, design, moştenire arhitecturală, cultură urbană si artă contemporană.
DuPont reprezintă o companie de ştiinţă fondată în 1802. Punând ştiinţa la lucru, DuPont oferă soluţii durabile, esenţiale pentru o lume mai bună, mai sigură şi mai sănătoasă pentru oamenii de pretutindeni. Prezentă în peste 75 de ţări, DuPont oferă o gamă variată de produse şi servicii inovative în domenii precum agricultura, nutriţia, electronice, comunicaţii, siguranţă şi protecţie, amenajări de interior şi construcţii, transport şi echipamente.
More at
www.dupont.ro
Toate detaliile referitoare la concurs sunt disponibile si pe: www.bucurestiulposibil.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu