120 de arhitecţi, urbanişti, profesionişti ai
mediului construit, alături de cadre didactice, cercetători în ştiinţele
educaţiei şi reprezentanţi ai unor companii, toţi interesaţi de educaţia de
mediu construit, au fost invitaţi să ia parte la o discuţie între oameni „mari”
despre cum se formează, prin arhitectură, cei „mici”, ca buni locuitori ai
oraşelor de azi şi de mâine, în cadrul Conferinţei
internaţionale De-a arhitectura TALKS III.
Invitaţi din România, Germania, Finlanda şi
Japonia şi-au prezentat motivaţiile şi experienţele de lucru, exemple de bună
practică în contextul definit de politici publice de arhitectură şi de educaţie,
pentru a înţelege împreună de ce este atât de important să investim resurse,
creativitate, pasiune, energie, timp, în educaţia în arhitectură.
Pe lângă prezentarea unor proiecte de cercetare
sau de implicare directă prin acţiuni, invitaţii au descris contextul în care
lucrează: cadrul general pentru educaţie în Finlanda sau România, promovarea
calităţii mediului construit şi a cetăţeniei active în relaţie cu spaţiul de
viață în Germania, Finlanda, Japonia sau România.
Invitaţii prezenţi la conferinţă – Junko Taguchi, Atelierul Rocket Arch
Design din cadrul Centrului de cercetare avansată în ştiinţă şi tehnologie
(RCAST) al Universităţii din Tokyo, Japonia, Jaana Rasanen, Centrul de Informare despre Arhitectură din
Finlanda, Angela Million Uttke, Asociaţia
JAS (Jugend Architektur Stadt) din Germania, Pihla Meskanen, ARKKI, Finlanda, Bogdan Zaim, HOLVER, România, Irina
Meliţă şi Ştefan Simion, POSTER,
România, despre participarea la programul „De-a Arhitectura Povestită” susţinut
de YTONG, Cătălina Ulrich, Facultatea
de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti, Brînduşa Raluca Havaşi şi Eugenia
Drăgoi-Banciu, „De-a arhitectura în şcoala mea”, Florin Enache, #better, România – au avut parcursuri profesionale
foarte diferite şi au oferit nu numai perspectiva asupra temei alese, ci şi
ilustrarea diverselor moduri de a lucra în acest domeniu: în laboratoare de
cercetare, în sistemul de învăţământ public sau privat clasic, în şcoli private
de arhitectură, în mediul asociativ, etc.
Gala
Voluntarilor De-a arhitectura a marcat 5 ani de existenţă a Asociaţiei De-a
Arhitectura, ediţia acestui an fiind o premieră absolută în care Asociaţia a
avut ocazia să mulţumească şi să premieze munca arhitecţilor din marea echipă de
îndrumători, care, săptămână de săptămână, 5 ani de zile, au făcut voluntariat
la şcoli sau în activităţile de organizare ale Asociaţiei. Sunt arhitecţii care
au pus multă pasiune în joc, multă creativitate, au stimulat copiii să îşi
dezvolte imaginaţia, au sădit seminţe ale cunoşterii, care în timp vor înflori.
Vera Marin, membru fondator De-a Arhitectura: „Mulţumim celor peste 250 arhitecţi din toată
ţara, fără de care nu reuşeam să ducem arhitectura în şcoli şi să construim
prin educaţie! Prin parteneriatul cu peste 500 de profesori, joaca,
experimentul şi creativitatea au fost luate în serios. Le mulţumim tuturor!”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu