ING Bank și The Institute au
lansat cea de-a doua ediție Urbaniada, competiția care premiază soluții concrete pentru îmbunătățirea vieții
în spațiul urban. Proiectele declarate câștigătoare vor primi finanțare în valoare
totală de 250.000 de euro.
Arhitecți, urbaniști, publicitari sau
membri ai organizațiilor din sectorul asociativ care au în plan creșterea
calității vieţii în spațiul urban prin proiecte de arhitectură,
urbanism sau intervenții publice sunt invitaţi să se
înscrie la Urbaniada până la data de 19 decembrie 2016. Proiectele înscrise
vor viza o varietate cât mai mare de soluții care pot conduce la îmbunătățirea
experienței urbane a populației din orașe sau la rezolvarea unor probleme
specifice spațiului comun din orașele românești, pornind de la cercetări deja
existente sau de la experiențe documentate ale aplicanților în comunitatea
căreia se adresează proiectul propus. Se caută proiecte cu impact asupra unor
comunități din orașele cu peste 100.000 de locuitori, care implică fie acțiuni
comunitare, fie intervenții în spațiul public sau spațiul privat de interes public.
Proiectele înscrise în concurs vor fi
evaluate și notate de un juriu format din cinci specialiști în urbanism,
sociologie, arhitectură și antropologie - Constantin Goagea
(Arhitect, director Zeppelin), Iulia
Stanciu (Arhitect fondator STARH), Maria Duda (Arhitect, fondator BAZA), Mircea Toma
(Președinte ActiveWatch), Vera Marin (Arhitect Urbanist; Președinte Asociația
pentru Tranziție Urbană), și cinci reprezentanți ai board-ului de CSR al ING.
Criteriile care vor fi avute în vedere
în evaluarea proiectelor și ponderile lor în alcătuirea notei finale sunt:
relevanța (pentru atingerea obiectivelor concursului, pentru comunitatea
vizată; pentru contextul cultural local) – 25% din nota finală, impactul
(numărul beneficiarilor și indicatorii urmăriți) – 25%, originalitatea
(caracterul inovator al proiectului) – 10%, fezabilitatea (experiența
managerială și capacitatea de implementare) – 10%, metodologie (organizarea
echipei de implementare, relaționarea cu comunitatea vizată, abordarea realistă
și riscuri asumate, evaluare) – 10%, bugetul (abordarea realistă a bugetului;
raport valoare beneficii) – 10%, și sustenabilitatea (cum poate continua proiectul
și care va fi impactul proiectului pe termen lung) - 10%. Vor fi atent evaluate
experiența managerială a aplicanților și capacitatea acestora de implementare,
precum și rezultatele, impactul urmărit, dar și mensurabilitatea acestora.
Lista cu finaliștii celei de-a doua ediții
va fi făcută publică pe 30 ianuarie 2017. Primele opt proiecte cu cele mai mari note
vor intra ȋn faza a doua a jurizării, ȋn care candidații ȋși vor prezenta
individual proiectele ȋn fața juriului.
Lista proiectelor câștigătoare va fi anunțată până pe 1 martie 2017.
Prima ediție Urbaniada a finanțat șase
proiecte, selectate din 83 de proiecte înscrise - "Brăila - Chercea
Parc" al organizației Archimagistic, "Izvoare urbane pentru
comunitate", al Centrului pentru Politici Durabile Ecopolis, "Tandem
Navigator" – Asociația Tandem, "Comuna universitară" al Mișcării
Civice Miliția Spirituală, "Reactivarea cinematografului ARTA" al Asociației
Arta în Dialog și "Centrul Comunitar TEI", proiect al
Grupului de Inițiativă Civică Lacul Tei și studioBASAR .
Cei din spatele proiectului "Brăila - Chercea
Parc” au dorit să revitalizeze un fost parc abandonat, "Izvoare urbane
pentru comunitate" a plecat de la ideea că Bucureștiul este una dintre puținele
capitale europene unde apa potabilă în spațiul public lipsește aproape cu
desăvârșire, echipa Tandem Navigator dezvoltă și
îmbunătățește singura aplicație de GPS pietonal destinată persoanelor cu
deficienţe de vedere, "Comuna
universitară" propune comunității academice o investire a spațiului
din curtea Universității București pentru relaxare, lectură, discuții, în esență
pentru interrelaționare și coagularea unei comunități, "Reactivarea cinematografului ARTA" din
Cluj readuce la viață un cinematograf cu o istorie bogată, strânsă pe parcursul
a peste 100 de ani de funcționare, iar Centrul Comunitar Tei este primul
centru comunitar dezvoltat de un grup de cetățeni și contribuie la consolidarea
prezenței Grupului de Iniţiativă Civică
Lacul Tei în comunitate. Aceste proiecte vor fi finalizate până la finalul
anului 2016, iar evoluția acestora poate fi urmărită pe www.urbaniada.net.
ING Bank România este parte a ING
Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză, care oferă
servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali,
companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank
România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor
categoriilor de clienți – persoane fizice, mici antreprenori, companii medii și
mari, instituții financiare.
ING Bank România a
început în
2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienți,
angajați, presă, ONG-uri) pentru a afla care sunt așteptările și nevoile
acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank România și-a
construit strategia de responsabilitate socială corporatistă, urmând trei direcții:
Educație financiară si antreprenoriat, Educație pentru copiii din grupurile
dezavantajate și Dezvoltare urbană.
facebook.com/ingwebcafe
The Institute reprezintă
ecosistemul industriilor creative. Inițiază și organizează evenimente de 17 ani
și aduce împreună antreprenorii, profesioniștii și publicul acestor industrii
din România. Prin tot ceea ce face contribuie la construirea unei
infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară,
crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor
și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan
național și internațional.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu