Muzeul Naţional de Artă al României vă invită să
participaţi sâmbătă, 7 februarie 2015, ora 11.00, la conferinţa Iubirea
ca temă ovidiană în arta europeană a secolelor XVI-XVII, prilejuită de
expoziţia ARS AMANDI. Tema iubirii în arta europeană a secolelor XVI – XIX. Conferinţa este susţinută de Patricia
Bădulescu, unul dintre autorii catalogului care însoteşte expoziţia şi specialist
în studiul Renaşterii şi al Manierismului în arta italiană.
Întâlnirea are loc în sala de
proiecţii din corpul central al muzeului (intrarea A2). Accesul se
face pe baza unei rezervări prealabile prin e-mail la programari@art.museum.ro sau la telefon 021
314 81 19. Tarif: 10 lei (nu include vizitarea expoziţiei).
Conferinţa Iubirea ca temă ovidiană în arta europeană a
secolelor XVI-XVII porneşte de la titlul expoziţiei, inspirat
de faimosul poem Ars Amatoria scris de Ovidiu. Centrată
pe avatarurile temei iubirii, expoziţia nu este plasată întâmplător sub semnul
referinţei la poetul latin. Scrierile sale abundă în istorisiri cu intrigă
erotică şi ocupă un loc privilegiat în
canonul literar care a influenţat arta secolelor XVI-XVII. Artiştii acestei
perioade au găsit în textele ovidiene nu numai subiecte mitologice pentru lucrări
cu un conţinut narativ (historiae)
sau alegoric (poesie), dar şi o ars poetica în măsură să justifice anumite
tendinţe autoreflexive.
Expoziţia ARS AMANDI. Tema iubirii în arta europeană a
secolelor XVI – XIX cuprinde o selecţie de şaptezeci şi trei de lucrări
(pictură, desen şi gravură) din patrimoniul Muzeului Naţional de Artă al
României, al Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu şi al Bibliotecii Academiei
Române - Cabinetul de Stampe. Cu acest prilej sunt prezentate opere de artă
puţin sau deloc cunoscute - multe în premieră absolută, după ce au fost recent
restaurate.
Expoziţia ilustrează
o temă recurentă în arta europeană, abordată într-o manieră diversă de pictori
italieni, neerlandezi, francezi şi germani. Printre
lucrările vedetă se numără tablouri pictate de Giovan Francesco Maineri (Alegorie I şi Alegorie II), Abraham van
der Schoor (Concertul) sau Marco
Liberi (Diana şi Endymion), versiuni
de atelier sau copii după
Jan Gossaert (Tarquiniu şi Lucreţia),
Jacopo Palma cel Bătrân (Venus şi Amor)
sau Bartolomeo Schedoni (Caritatea),
dar şi lucrări de grafică precum cele realizate de Marcantonio
Raimondi (Judecata lui Paris),
Hendrik Goltzius (Venus şi Amor cu un faun), Aegidius Sadeler (Portretul lui Bartholomeus Spranger şi al soţiei
sale Christina Müller) sau Albrecht Dürer (Hercule la răscruce).
Structurată în patru secţiuni: Mitologia iubirii, Amorul
în lumea literelor, Iubirea
(de)sacralizată şi Alegorii
şi simboluri, expoziţia ARS AMANDI. Tema iubirii în arta europeană
a secolelor XVI – XIX poate fi
vizitată până la data de 29 martie 2015
la parterul Galeriei Naţionale.
Tema iubirii în pictura
matrimonială italiană a secolului al XV-lea
Sala de proiecţii din corpul central al muzeului
(intrarea A2)
Sâmbătă, 7
februarie 2015, ora 11.00
Tarif: 10 lei (nu include
vizitarea expoziţiei)
Înscrieri la: programari@art.museum.ro sau 021.314.81.19
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu