Începând cu luna aprilie a anului 2009, revista REPUBLIK nu va mai apărea pe piaţă. Contextul global – criza economică, contextul local - criza pieţei de publishing românesc. Se dovedeşte că în vremuri de criză, demersurile originale pierd teren iar cei dezinteresaţi sunt primii sacrificaţi. Ne plecăm capul în faţa concluziei inevitabile şi ne închidem porţile. Pentru cât timp, nu putem estima.
REPUBLIK, revista industriilor creative, fostă revistă de film, muzică şi urban, a apărut pe piaţă în formula originală în 2003. În septembrie 2008, revista a fost preluată de editura igloomedia, sub tutela căreia, împreună cu un nou colectiv editorial, şi-a extins conţinutul editorial, ajungând să cuprindă pe lângă obişnuitele rubrici de film şi muzică şi arte vizuale, design, advertising şi arhitectură.
«Cred în continuare că există o piaţă în România pentru reviste ca REPUBLIK, că există un nou public, interesat deja de tot şi toate, cu o cultură vizuală supra-dezvoltată, pentru care nu există din nefericire produse editoriale pe măsura aşteptărilor şi cunoştinţelor lor. Un public nişă, e adevărat, dar sub nici o formă de ignorat – şi acestui segment se adresa REPUBLIK.
Din păcate, şi pentru ei şi pentru noi, şi în general pentru piaţa română de publishing, criza economică pare să întoarcă spatele demersurilor non-mainstream. Nimeni nu regretă mai mult decât noi că aşa stau lucrurile. REPUBLIK a apărut pur şi simplu într-un moment nepotrivit», spune Bruno Andreşoiu, director igloomedia.
Între timp, colaboratorii revistei REPUBLIK continuă demersul pornit în print pe blogul revistei – www.publik.ro/blog. Blogul s-a lansat în septembrie anul trecut, o dată cu noul REPUBLIK şi a fost conceput ca platformă online pentru industriile creative. Blogul dezbate cele mai recente proiecte, trenduri şi evenimente cu un edge de creativitate, din ţară şi din străinătate.
Editura igloomedia a fost înfiinţată în 2001. În prezent, igloomedia se numără printre cele numai câteva companii editoriale din ţară specializate în arhitectură, design interior şi patrimoniu.
Cel mai cunoscut produs editorial al igloomedia este revista lunară igloohabitat&arhitectură, situată la interferenţa dintre arhitectură, design, patrimoniu, cultură urbană şi artă contemporană.
igloomedia numără în prezent şapte serii editoriale, pe care le diversifică de la an la an: igloopatrimoniu, igloobest, igloopocket, iglooguide, iglooart, iglooprofil şi seria AVPI (Arhitecturi văzute prin igloo).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu