The Institute organizează la final de octombrie cea de-a doua ediţie
DIPLOMA, cea mai mare sărbătoare a absolvenţilor facultăţilor artistice şi vocaţionale,
o rampă de lansare pentru următoarea generaţie de creativi români. Evenimentul este susţinut de: Unicredit, HTC,
UPC România, Grolsch, Absolut şi NESCAFÉ Dolce Gusto.
Expoziţia DIPLOMA va dura patru zile (29 octombrie – 1 noiembrie 2015), va
avea loc la Palatul Camerei de Comerţ şi va prezenta lucrările de diplomă ale
absolvenţilor a opt universităţi din Bucureşti în atenţia unui public cât mai
larg. Acesta va putea urmări proiecţii de film, spectacole de teatru,
recitaluri muzicale şi o expoziţie cu lucrări de arhitectură, arhitectură de interior,
peisagistică, urbanism, artă murală, ceramică/sticlă/metal, design ambiental,
design grafic, design industrial, design de produs, design textil şi arte
textile, foto-video, grafică, modă, pedagogia artei, pictură, sculptură.
Prin implicarea facultăţilor creative din Bucureşti, organizatorii îşi
propun să genereze un dialog atât între studenţii din diferite domenii, cât şi
între facultăţi, care să se dezvolte şi să se transforme în parteneriate,
proiecte comune, colaborări.
Prof. Dr. Arh. Marius Marcu-Lapadat, decan al Facultăţii de Arhitectură de
Interior, declară: „Organizarea acestui eveniment este pe deplin justificată.
Să nu uităm că totuşi, contribuţia domeniilor creative la PIB este de circa 4%,
iar prestigiul premiilor internaţionale câştigate de absolvenţii de studii
creative nu este depăşit decât de cele câştigate de Simona Halep”.
„The Institute preia în sfârşit o nişă
din ce în ce mai ignorată în ultimele decenii, în afara domeniului de referinţă
- momentul Diplomei absolvenţilor de facultăţi creative”, este de părere Lect. Univ. Dr. Mihai Rusen,
membru al Departamentului de Sculptură a Facultăţii de Arte Plastice.
„Într-un final, cineva a identifiat şi apropiat corect reperul definit ca
landmark-ul oricărui creativ în formare: Diploma descrie într-adevăr acel
echilibru, mai degrabă precar, de unde se decide evoluţia individuală în
domeniu – continuă, se adaptează sau renunţă – Diploma sa e doar justifiarea
unui act de studii”, a completat acesta.
Prima ediţie DIPLOMA a
cuprins lucrările a peste 500 de absolvenţi de la peste 25 de specializări ale
celor mai importante facultăţi de profil din Bucureşti şi a fost vizitată de
peste 8.000 de persoane.
“Cred că energia care s-a generat în jurul
acestei prime ediţii Diploma a fost o sursă de optimism pentru toată lumea şi a
confimat intuiţia noastră că acest eveniment este necesar şi util, atât pentru
studenţi, cât şi pentru publicul larg. Am creionat acest proiect tocmai din
convingerea că lucrările tinerilor absolvenţi merită promovate, dar şi din
certitudinea că este nevoie de platforme care să genereze colaborări şi
proiecte multidisciplinare, iar ce s-a întâmplat anul trecut a demonstrat, cred
eu, că trebuie să punem bazele unui dialog solid despre un viitor în care
creativitatea şi inovaţia sunt principalele instrumente de evoluţie”, declară
Andrei Borţun, CEO The Institute.
Evenimentele şi expoziţiile din cadrul
Diploma au în vedere atragerea unui public interesat de artă şi industii
creative, care poate fi un potenţial angajator sau un partener al tinerilor
absolvenţi, organizatorii privind acest proiect ca o rampă de lansare pentru
următoarea generaţie de creativi din România.
Universităţile şi Facultăţile partenere ale
DIPLOMA sunt:
·
Universitatea
de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu”
·
Universitatea
Naţională de Arte din Bucureşti
·
Universitatea
Naţională de Muzică din Bucureşti
·
Universitatea
Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale”
· Facultatea
de Inginerie Mecanică şi Mecatronică - Secţia Design Industrial, Universitatea Politehnică Bucureşti
·
Facultatea
de Arhitectură - Universitatea Spiru Haret
·
Facultatea
de Arte - Hyperion
The Institute iniţiază şi organizează evenimente de 17
ani şi aduce împreună antreprenorii, profesioniştii şi publicul industriilor
creative din România. Prin tot ceea ce face contribuie la construirea unei
infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în ţară,
creşte şi diversifică audienţa atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agenţiilor
şi manufacturilor, promovează antreprenorii şi profesioniştii creativi pe plan
naţional şi internaţional. Este
fondator al Romanian Design Week, AdPrint, Internetics, Institute, The Magazine
şi Noaptea Agenţiilor, organizator al Effie Awards România, Şcoala ADC*RO şi
ADC*RO Awards.
Persoană de contact:
Sorina Dăescu
Topceanu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu