luni, 5 octombrie 2015

The Institute prezintă următoarea generaţie de creativi români: cea de-a doua ediţie DIPLOMA între 29 octombrie şi 1 noiembrie la Palatul Camerei de Comerţ


The Institute organizează la final de octombrie cea de-a doua ediţie DIPLOMA, cea mai mare sărbătoare a absolvenţilor facultăţilor artistice şi vocaţionale, o rampă de lansare pentru următoarea generaţie de creativi români. Evenimentul este susţinut de: Unicredit, HTC, UPC România, Grolsch, Absolut şi NESCAFÉ Dolce Gusto.

Expoziţia DIPLOMA va dura patru zile (29 octombrie – 1 noiembrie 2015), va avea loc la Palatul Camerei de Comerţ şi va prezenta lucrările de diplomă ale absolvenţilor a opt universităţi din Bucureşti în atenţia unui public cât mai larg. Acesta va putea urmări proiecţii de film, spectacole de teatru, recitaluri muzicale şi o expoziţie cu lucrări de arhitectură, arhitectură de interior, peisagistică, urbanism, artă murală, ceramică/sticlă/metal, design ambiental, design grafic, design industrial, design de produs, design textil şi arte textile, foto-video, grafică, modă, pedagogia artei, pictură, sculptură.

Prin implicarea facultăţilor creative din Bucureşti, organizatorii îşi propun să genereze un dialog atât între studenţii din diferite domenii, cât şi între facultăţi, care să se dezvolte şi să se transforme în parteneriate, proiecte comune, colaborări.

Prof. Dr. Arh. Marius Marcu-Lapadat, decan al Facultăţii de Arhitectură de Interior, declară: „Organizarea acestui eveniment este pe deplin justificată. Să nu uităm că totuşi, contribuţia domeniilor creative la PIB este de circa 4%, iar prestigiul premiilor internaţionale câştigate de absolvenţii de studii creative nu este depăşit decât de cele câştigate de Simona Halep”.

 „The Institute preia în sfârşit o nişă din ce în ce mai ignorată în ultimele decenii, în afara domeniului de referinţă - momentul Diplomei absolvenţilor de facultăţi creative”,  este de părere Lect. Univ. Dr. Mihai Rusen, membru al Departamentului de Sculptură a Facultăţii de Arte Plastice.

„Într-un final, cineva a identifiat şi apropiat corect reperul definit ca landmark-ul oricărui creativ în formare: Diploma descrie într-adevăr acel echilibru, mai degrabă precar, de unde se decide evoluţia individuală în domeniu – continuă, se adaptează sau renunţă – Diploma sa e doar justifiarea unui act de studii”, a completat acesta.  

Prima ediţie DIPLOMA a cuprins lucrările a peste 500 de absolvenţi de la peste 25 de specializări ale celor mai importante facultăţi de profil din Bucureşti şi a fost vizitată de peste 8.000 de persoane.

“Cred că energia care s-a generat în jurul acestei prime ediţii Diploma a fost o sursă de optimism pentru toată lumea şi a confimat intuiţia noastră că acest eveniment este necesar şi util, atât pentru studenţi, cât şi pentru publicul larg. Am creionat acest proiect tocmai din convingerea că lucrările tinerilor absolvenţi merită promovate, dar şi din certitudinea că este nevoie de platforme care să genereze colaborări şi proiecte multidisciplinare, iar ce s-a întâmplat anul trecut a demonstrat, cred eu, că trebuie să punem bazele unui dialog solid despre un viitor în care creativitatea şi inovaţia sunt principalele instrumente de evoluţie”, declară Andrei Borţun, CEO The Institute.

Evenimentele şi expoziţiile din cadrul Diploma au în vedere atragerea unui public interesat de artă şi industii creative, care poate fi un potenţial angajator sau un partener al tinerilor absolvenţi, organizatorii privind acest proiect ca o rampă de lansare pentru următoarea generaţie de creativi din România.

Universităţile şi Facultăţile partenere ale DIPLOMA sunt:
·         Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu”
·         Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti
·         Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti
·         Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale”
·         Facultatea de Inginerie Mecanică şi Mecatronică - Secţia Design Industrial,            Universitatea          Politehnică Bucureşti
·         Facultatea de Arhitectură - Universitatea Spiru Haret
·         Facultatea de Arte - Hyperion


The Institute  iniţiază şi organizează evenimente de 17 ani şi aduce împreună antreprenorii, profesioniştii şi publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în ţară, creşte şi diversifică audienţa atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agenţiilor şi manufacturilor, promovează antreprenorii şi profesioniştii creativi pe plan naţional şi internaţional. Este fondator al Romanian Design Week, AdPrint, Internetics, Institute, The Magazine şi Noaptea Agenţiilor, organizator al Effie Awards România, Şcoala ADC*RO şi ADC*RO Awards.

Persoană de contact:
Sorina Dăescu Topceanu


Niciun comentariu: