vineri, 15 iulie 2016

A apărut Revista Arhitext nr. 6/2015

Denumirea temei de «Architecture Branding» ne trimite cu gândul către imaginea arhitecturii iconice. Ea face însă referire și la spațiul vast și complex al teoriilor de comunicare și branding, care sunt asociate strategiilor de business, adaptate categoriilor de consumatori, perioadei de timp și unui scop precis vizat și care este cuantificabil nu doar în bani ci și în indicele de creștere al afacerii, pentru care acele strategii sunt croite. Tema teoretică din acest număr nu construiește un discurs teoretic pe marginea unor obiecte iconice din arhitectura contemporană ci privește arhitectura din cea dea doua perspectivă, cea de business.Punctul de pornire este pe de o parte perspectiva pe care fiecare dintre noi o are asupra brandurilor și a mecanismelor prin care ele devin parte din viața noastră de zi cu zi, iar pe de altă parte îndrăzneala de a afirma că această cunoaștere, din postura consumatorului, nu trebuie folosită ca și cunoștință, în domeniul profesional al brandingului, pe care, din păcate, îl cunoaștem prea puțin sau chiar deloc. La fel cum o clădire nu poate fi altceva decât expresia procesului de design și de construire, brandingul nu poate fi o poveste inventată la sfârșit. Brandingul este povestea unui proces care astăzi își bazează din ce în ce mai mult succesul pe implicarea beneficiarului cât mai devreme și cât mai activ în procesul de construire al brandului. Gândițivă doar la succesul unor campanii de crowdfunding (sau la ideea derivată de crowdsourcing). Nu vă grăbiți însă să concluzionați că succesul poate fi cu ușurință copiat până nu analizați pas cu pas modul în care acele campanii de succes sunt construite. Dacă cei care au reușit pot să își prezinte succint modelul de business, el poate fi luat ca model. Dacă nu, atunci abordarea lor este mult prea personală și ea nu poate fi scalată cu succes la o altă afacere, deci nu este un model constructiv.Întorcândune la arhitectură ne putem întreba dacă orientarea către utilizator este cea care va aduce o rotație a arhitecturii, la nivel global, din direcția discursurilor culturale în cea a discursurilor sociale. Un indiciu major în acest sens este chiar deturnarea temei unui important eveniment arhitectural, Bienala de la Veneția, dinspre reprezentarea unor ideologii culturale către rezolvarea unor probleme sociale (prin tema propusă de comisarul ediției din 2016 a Bienalei de la Veneția, Alejandro Aravena – «Reporting from the Front» –, care în esență face apel la conștiința socială a profesiei de arhitect).
Extras din editorialul numărului 6/2015 al revistei. 
Autor: Andreea-Livia Ivanovici


CUPRINSUL NR. 6/2015 

CORESPONDENȚĂ
12 Instalart/Obiect/003. 
Inspired by BASF

DE JUR ÎMPREJUR
16 MIHAI PIENESCU
DE CE SAU OPT LA UNU

UAUIM
18 Premiile «Constantin Brâncoveanu»
20 DRD. ARH. HADI GHORBANI AGHBOLAGHI
Modele de Management aplicate în
activitatea de proiectare
22 PROFESOR INVITAT ARH. LUCIAN PÂRVULESCU
Sala de concerte a oraşului Bucureşti
28 STUD. ARH. RALUCA BĂDESCU
Centru comunitar‑artistic de cartier în Bucureşti

ARHITECTURĂ ȘI BRANDING
34 ANDREEA‑LIVIA IVANOVICI
Construcție în proces 
36 ŞTEFAN LIUȚE
Brand, branding și arhitectură 
42 IRINA DAMAȘCAN
Definește‑ți procesul nu rezultatul 
46 SANDRA GHIȚESCU
Cum ne poate ajuta gândirea vizuală să ne împrietenim cu clienții?
50 SORIN AXINTE
De unde începem? 

REFUGII, ARHITECTURĂ MONTANĂ
57 ANDREEA‑LIVIA IVANOVICI
Urbanul pe care îl lăsăm și cel pe care îl luăm în spate
58 PETRA GIPP ARKITEKTUR
Refugiu / Iluzie

60 ENRICO SCARAMELLINI ARCHITETTO   
Garderob în munți
64 SAVIOZ FABRIZZI ARCHITECTES
Conversia unui hambar
68 OFIS ARCHITECTS & AKT II & HARVARD UNIVERSITY GRADUATE SCHOOL OF DESIGN
Adăpostul alpin Skuta
72 ARCHAEUS
Refugiul Călţun
76 BEARTH & DEPLAZES ARCHITEKTEN
Cabană în Wiesner Alp

80 BERND RIEGGER ARCHITEKTUR
Refugiu în pădure
84 OFIS ARCHITECTS   
Apartament într‑un hambar alpin
90 TAKTIL ARKITEKTER 
Cabană la munte

94 PEDEVILLA ARCHITECTS
Reşedinţă şi cabană
98 ASLAK HAANSHUUS ARKITEKTER 
Cabană în Femunden
102 SAVIOZ FABRIZZI ARCHITECTES
Noul circuit montan Tracuit
106 ELASTICOSPA + 3
Hotelul Slow Horse
110 ABIRO & STUDIO AKKA
Trambuline de ski în Planica
114 REIULF RAMSTAD ARCHITECTS
Drumul turistic național Trollstigen 


PROIECTE
122 SPORAARCHITECTS

Staţia de metrou M4 Fővám tér

126 BUSARCHITEKTUR 
Campusul WU pentru Universitatea de Ştiinţe 
Economice din Viena
131 AKETURI ARCHITEKTAI
Conversia garajului pentru trăsuri al
Conacului Rietavas
134 ZAIGAS GAILES BIROjS
Reabilitarea clădirii de lemn a Şcolii de Design
şi Artă din Riga
138 PARASITE STUDIO
Negru pe alb

142 RADU TEACă
Casa de cupru din Sibiu


Preţul unui exemplar este de 25,5 lei (144 pagini full color).

Revista poate fi achiziţionată din librările Cărtureşti din toată ţara sau direct de pe site-ul nostru www.arhitext.com/shop/Reviste-c64.html



Pentru a deveni abonat Arhitext, găseşti toate detaliile pe site: www.arhitext.com/contact/abonamente







Niciun comentariu: