Înscrierile
în competiţia Urbaniada, lansată de către ING Bank şi The Institute, se încheie
astăzi,
pe data de 14 decembrie 2015.
Urbaniada este o competiţie publică, iar arhitecţi,
urbanişti, publicitari sau membri ai organizaţiilor neguvernamentale care au în
plan proiecte de arhitectură, urbanism sau intervenţii publice sunt invitaţi să
leînscrie pe site-ul www.urbaniada.net. Se caută proiecte ce au impact asupra
unor comunităţi mai mari, specifice marilor oraşe, cu o populaţie minimă de
100.000 de locuitori.
ING Bank
va oferi finanţare în valoare totală de 250.000 de euro pentru a pune în aplicare
proiectele declarate câştigătoare. Valoarea unui premiu variază între 15.000 şi
100.000 de euro.
Juriul este format din nouă specialişti
în arhitectură, urbanism, sociologie şi antropologie - Adrian Soare (Arhitect-Partener SYAA), Andrei Şerbescu (Arhitect-Partener ADN BA), Attila Kim (Arhitect),
Bogdan Iancu (Lector universitar Departamentul de Sociologie, Facultatea de Ştiinţe
Politice – SNSPA), Mircea Toma (Preşedinte ActiveWatch), Oana Preda (Director
Executiv CeRe), Rudolf Grӓf (Arhitect-Partener Vitamin Architects), Teodor
Frolu (Arhitect, antreprenor şi co-iniţiator Rowmania) şi Vera Marin (Arhitect
urbanist, preşedinte al Asociaţiei pentru Tranziţie Urbană din România).
„Spaţiul public este oglinda materială a relaţiilor şi
mentalităţilor din interiorul unei comunităţi. Spaţiul public românesc începe
să se coaguleze, să evolueze şi să se definească împreună cu societatea şi
comunităţile sale. Aştept să văd în următorii 5 ani în spaţiul public mai multă
civilizaţie, toleranţă si respect”, declară
Adrian Soare, membru al juriului.
“Sper să văd
proiecte care să reinventeze diverse spaţii pe care să le redea oamenilor.
Proiecte care să încurajeze coagularea unor comunităţi”, spune Oana Preda,
membră a juriului.
Jurizarea se va face într-o primă etapă online. În urma
acesteia, primele opt proiecte cu cele mai mari note vor intra în a doua etapă
de concurs, în care candidaţii îşi vor prezenta individual proiectele în faţa
juriului şi a board-ului de CSR ING, alcătuit din angajaţi ai băncii. Finaliştii vor fi anunţaţi pe 20 ianuarie
2016, iar
lista proiectelor câştigătoare va fi făcută publică până pe 1 martie 2016. Proiectele
câştigătoare vor fi implementate până la 1 noiembrie 2016.
Mai multe detalii sunt disponibile pe www.urbaniada.net.
ING Bank
România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională de origine
olandeză, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de
clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată
în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi
servicii tuturor categoriilor de clienţi – persoane fizice, mici antreprenori,
companii medii şi mari, instituţii financiare.
ING Bank România a început
în 2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienţi,
angajaţi, presă, ONG-uri) pentru a afla care sunt aşteptările şi nevoile
acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank România şi-a
construit strategia de responsabilitate socială corporatistă, urmând trei direcţii:
Educaţie financiară şi antreprenoriat, Educaţie pentru copiii din grupurile
dezavantajate şi Dezvoltare urbană.
The
Institute reprezintă ecosistemul industriilor creative. Iniţiază şi organizează
evenimente de 17 ani şi aduce împreună antreprenorii, profesioniştii şi
publicul acestor industrii din România. Prin tot ceea ce face contribuie la
construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului
creativ în ţară, creşte şi diversifică audienţa atelierelor, designerilor,
micilor afaceri, agenţiilor şi manufacturilor, promovează antreprenorii şi
profesioniştii creativi pe plan naţional şi internaţional. The Institute este
reprezentată legal de Fundaţia ″Gala Societăţii Civile″.
Persoane de contact:
Sorina Dăescu Topceanu
Communication manager
The Institute
M +40 728.300.564
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu