sâmbătă, 14 martie 2009

Dubai Lynx – Ce inseamna un juriu international la un festival oriental

Relevanta si eficienta unui festival international de publicitate este data de o serie de factori, care de care mai importanti: lucrari inscrise, agentii prezente, speakeri si directorii de creatie care sustin seminarii si workshop-uri, atmosfera, organizare, dar nu in ultimul rand, un juriu bun si ales dupa experienta si renume.

Dubai Lynx, festivalul de publicitate care incepe maine, 15 martie, la Dubai International Convention and Exhibition Centre, nu face exceptie la capitolul juriu. Sunt alesi reprezentanti ai industriei de comunicare care au cuvant important in selectia celor mai bune lucrari de publicitate.

Anul acesta, la a doua editie a festivalului, juriul este format din oameni precum: Tham Khai Meng - Worldwide Creative Director, Ogilvy & Mather, de altfel presedinte al sectiei de jurizare pentru TV, Cinema, Print, Outdoor si Radio, Rob Galluzo (@radical.media - Australia), Xavier Beauregard (Draftfcb - Franta), Mathhias Spaetgens (Scholtz&Friends Berlin), prezent luna trecuta si in Romania in juriul festivalului Adprint 2009, Jonas Holmstrom (DDB - Suedia), Tomy Malcom (Leo Burnett Londra), Steffan Postaer (Euro RSCG - SUA), acestia fiind o parte din jurati la categoria TV, Cinema, Print, Outdoor si Radio. Dar acestia nu sunt toti. Pentru urmatoarele 3 categorii, Direct, Sales Promotion&Interactive, Media si Integrated, sunt alti jurati, oameni competenti si experimentati, veniti special sa selecteze si premieze cele mai bune, originale si inspirate creatii.

Printre cei alesi pentru categoria Media, precum Richard Beaven (Initiative - SUA), Chris Nolan (Starcom MediaVest Australia), Jasmin Sohrabji (OMD - India), Russell Place (Universal Mccann - UK), Hakan Gustafsson (Carat Nordic - Suedia) se afla si un roman, si anume Laura Tampa (Grey Bucuresti). Alaturi de ceilalti “colegi” de jurizare, ea va fi una dintre persoanele alese sa monitorizeze si sa decida care sunt lucrarile de media, care ridica creativitatea la un nivel urmator, care sunt cele mai inovative idei si care merita un trofeu.

Nu e un job usor, dat fiind si numarul ridicat de inscrieri si timpul scurt alocat jurizarii. Dar e o onoare pe care o au cei mai buni din industrie. Iar pe mana lor si in gandirea lor stau lucrarile pe care ulterior le vom urmari incantati si curiosi in revistele sau pe site-urile de specialitate. Pentru ca asa cum spune presedintele categoriei TV, Cinema, Print, Outdoor si Radio, Tham Khai Meng, Worldwide Creative Director, Ogilvy & Mather: “E o industrie minunata. Pentru ca nu conteaza cine esti, de unde vii, ce accent ai. Nu conteaza ce natie esti, daca esti pasionat de hi-tech, de traditional, de online sau below-the-line. Industria asta iti pune o singura si simpla intrebare: Cat de mare este ideea ta? (…) Mai ales in aceste timpuri in care avem nevoie de inovatii extraordinare”

Astfel ca, in cele 3 zile de festival, in perioada 15-17 martie, pe langa seminariile si workshop-urile la care publicitarii vor putea bifa prezenta, vom putea vedea treptat care sunt shortlist-urile Dubai Lynx, iar in ultima seara, pe 17 Martie, cand este Gala de decernare a premiilor Dubai Lynx vom putea afla rezultatul acestor jurizari, implicit creatiile castigatoare ale unui festival oriental. (Articol semnat Ana Maria Vasilache)

Niciun comentariu: