joi, 10 noiembrie 2016

250.000 de euro pentru proiecte care îmbunătățesc spațiul urban


ING Bank și The Institute au lansat cea de-a doua ediție Urbaniada, competiția care premiază soluții concrete pentru îmbunătățirea vieții în spațiul urban. Proiectele declarate câștigătoare vor primi finanțare în valoare totală de 250.000 de euro.

Arhitecți, urbaniști, publicitari sau membri ai organizațiilor din sectorul asociativ care au în plan creșterea calității vieţii în spațiul urban prin proiecte de arhitectură, urbanism sau intervenții publice sunt invitaţi să se înscrie la Urbaniada până la data de 19 decembrie 2016. Proiectele înscrise vor viza o varietate cât mai mare de soluții care pot conduce la îmbunătățirea experienței urbane a populației din orașe sau la rezolvarea unor probleme specifice spațiului comun din orașele românești, pornind de la cercetări deja existente sau de la experiențe documentate ale aplicanților în comunitatea căreia se adresează proiectul propus. Se caută proiecte cu impact asupra unor comunități din orașele cu peste 100.000 de locuitori, care implică fie acțiuni comunitare, fie intervenții în spațiul public sau spațiul privat de interes public.




Proiectele înscrise în concurs vor fi evaluate și notate de un juriu format din cinci specialiști în urbanism, sociologie, arhitectură și antropologie - Constantin Goagea (Arhitect, director Zeppelin),  Iulia Stanciu (Arhitect fondator STARH), Maria Duda (Arhitect, fondator BAZA), Mircea Toma (Președinte ActiveWatch), Vera Marin (Arhitect Urbanist; Președinte Asociația pentru Tranziție Urbană), și cinci reprezentanți ai board-ului de CSR al ING.


Criteriile care vor fi avute în vedere în evaluarea proiectelor și ponderile lor în alcătuirea notei finale sunt: relevanța (pentru atingerea obiectivelor concursului, pentru comunitatea vizată; pentru contextul cultural local) – 25% din nota finală, impactul (numărul beneficiarilor și indicatorii urmăriți) – 25%, originalitatea (caracterul inovator al proiectului) – 10%, fezabilitatea (experiența managerială și capacitatea de implementare) – 10%, metodologie (organizarea echipei de implementare, relaționarea cu comunitatea vizată, abordarea realistă și riscuri asumate, evaluare) – 10%, bugetul (abordarea realistă a bugetului; raport valoare beneficii) – 10%, și sustenabilitatea (cum poate continua proiectul și care va fi impactul proiectului pe termen lung) - 10%. Vor fi atent evaluate experiența managerială a aplicanților și capacitatea acestora de implementare, precum și rezultatele, impactul urmărit, dar și mensurabilitatea acestora.

Lista cu finaliștii celei de-a doua ediții va fi făcută publică pe 30 ianuarie 2017. Primele opt proiecte cu cele mai mari note vor intra ȋn faza a doua a jurizării, ȋn care candidații ȋși vor prezenta individual proiectele ȋn fața juriului. Lista proiectelor câștigătoare va fi anunțată până pe 1 martie 2017.

Prima ediție Urbaniada a finanțat șase proiecte, selectate din 83 de proiecte înscrise - "Brăila - Chercea Parc" al organizației Archimagistic, "Izvoare urbane pentru comunitate", al Centrului pentru Politici Durabile Ecopolis, "Tandem Navigator" – Asociația Tandem, "Comuna universitară" al Mișcării Civice Miliția Spirituală, "Reactivarea cinematografului ARTA" al Asociației Arta în Dialog și "Centrul Comunitar TEI", proiect al Grupului de Inițiativă Civică Lacul Tei și studioBASAR .
Cei din spatele proiectului "Brăila - Chercea Parc” au dorit să revitalizeze un fost parc abandonat, "Izvoare urbane pentru comunitate" a plecat de la ideea că Bucureștiul este una dintre puținele capitale europene unde apa potabilă în spațiul public lipsește aproape cu desăvârșire, echipa Tandem Navigator dezvoltă și îmbunătățește singura aplicație de GPS pietonal destinată persoanelor cu deficienţe de vedere, "Comuna universitară" propune comunității academice o investire a spațiului din curtea Universității București pentru relaxare, lectură, discuții, în esență pentru interrelaționare și coagularea unei comunități, "Reactivarea cinematografului ARTA" din Cluj readuce la viață un cinematograf cu o istorie bogată, strânsă pe parcursul a peste 100 de ani de funcționare, iar Centrul Comunitar Tei este primul centru comunitar dezvoltat de un grup de cetățeni și contribuie la consolidarea prezenței Grupului de Iniţiativă Civică Lacul Tei în comunitate. Aceste proiecte vor fi finalizate până la finalul anului 2016, iar evoluția acestora poate fi urmărită pe www.urbaniada.net.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – persoane fizice, mici antreprenori, companii medii și mari, instituții financiare.
ING Bank România a început în 2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienți, angajați, presă, ONG-uri) pentru a afla care sunt așteptările și nevoile acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank România și-a construit strategia de responsabilitate socială corporatistă, urmând trei direcții: Educație financiară si antreprenoriat, Educație pentru copiii din grupurile dezavantajate și Dezvoltare urbană.
facebook.com/ingwebcafe
The Institute reprezintă ecosistemul industriilor creative. Inițiază și organizează evenimente de 17 ani și aduce împreună antreprenorii, profesioniștii și publicul acestor industrii din România. Prin tot ceea ce face contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional.    

Niciun comentariu: