miercuri, 4 iulie 2012

Eco-Rom Ambalaje propune un model inedit de amenajare a zonelor de picnic






Eco-Rom Ambalaje, deţinătoarea mărcii Punctul Verde (Der Grune Punkt) în România şi cea mai importantă organizaţie de preluare a responsabilităţii privind îndeplinirea obiectivelor de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje – a desemnat proiectul câştigător de amenajare a unei zone de picnic, în cadrul concursului Picnic Design 2012.

Competiţia Picnic Design s-a desfăşurat în perioada 7 mai - 4 iunie, perioadă în care Eco-Rom Ambalaje a provocat tinerii arhitecţi să îşi pună în practică cele mai inedite idei pentru amenajarea zonelor de picnic cu un design contemporan, practic, cu un impact minim asupra spaţiului natural şi în conformitate cu Legea Picnicului.

În competiţie s-au înscris 28 de proiecte realizate de tineri arhitecţi de la universităţi de specialitate din întreaga ţară, iar trei dintre ele au reuşit să se diferenţieze şi să ajungă pe podiumul Picnic Design.


 Locul I


„Pallet Picnic Park”, cel mai eco-creativ proiect de amenajare a unei zone de picnic şi câştigătorul premiului întâi al competiţiei Picnic Design, s-a remarcat prin designul simplu şi original, având la bază o structură modulară. Zona de picnic rezultată este un spaţiu inedit, realizat în totalitate din module de paleţi din lemn. Astfel, locurile de relaxare, mesele, suporturile pentru biciclete, grătarele, ecranul de proiectat filme, elementele de iluminat etc, toate se încadrează perfect în cadrul natural, sunt prietenoase cu mediul, fiind totodată extrem de practice pentru desfăşurarea activităţilor la picnic. Realizatorii acestui proiect, câştigătorii concursului Picnic Design 2012 şi al premiului de 2.000 de euro sunt Chis Ioan Ştefan şi Bogdanov Darko, din Timişoara, iar proiectul lor va prinde viaţă cu ajutorul Eco-Rom Ambalaje în primul trimestru al anului 2013.

Proiectul aflat pe locul al doilea, realizat de Zamfirescu Alexandra, a propus o zonă de amenajare cu un impact minim asupra mediului, în care elementele sunt pe jumătate ascunse sub cota de nivel sau sunt camuflate într-o îmbrăcăminte de verdeaţă. Mai mult decât atât, elementele sunt rezistente în timp (realizate din panouri de plasă sudată), eficiente din punctul de vedere al costurilor, sunt un bun paravan fonic şi pot fi construite rapid.

Proiectul aflat pe cea de-a treia treaptă a podiumului este realizat de Oltu Cristina Ioana şi s-a remarcat prin construcţii gândite ca piese de mobilier urban, construite din componente prefabricate, care pot fi poziţionate în amplasamente diverse. Proiectele aflate pe locul doi şi trei în competiţia Picnic Design au fost premiate de către Eco-Rom Ambalaje cu 1.300 de euro şi, respectiv, 700 de euro.


 Locul II

 Locul III


Juriul care a desemnat câştigătorii acestui concurs a fost compus din arhitecţi de renume: Arh. Iulia Stanciu, Arh. Dorin Ştefan, Arh. Mario Kuibus, Arh. Adrian Spirescu, Arh. Robert Zotescu şi Arh. Adrian Ciocazanu. Aceştia au evaluat proiectele participante ţinând cont de calităţile lor estetice, de respectarea cerinţelor funcţionale impuse de noua Lege a Picnicului şi de bugetul competiţiei, precum şi de modul în care tinerii arhitecţi au reuşit să ofere, prin proiectele lor, o soluţie durabilă, uşor de adaptat şi implementat în cât mai multe zone din ţară.

Prin această competiţie am dorit ca, împreună cu tinerii arhitecţi, să propunem un model de amenajare a zonelor de picnic care să fie deopotrivă prietenos cu mediul, dar şi modern. Designul locului poate constitui un motiv în plus care să-i atragă pe oameni la picnic. Desigur, iubitorii ieşirilor la iarbă verde vor conştientiza că se pot bucura şi mai mult de natură dacă adoptă, în acelaşi timp, un comportament responsabil faţă de mediu. Un prim pas în acest sens, pe cât de simplu, pe atât de important, este să colecteze selectiv deşeurile de ambalaje.” a declarat Lorita Constantinescu, Director de Relaţii Publice şi  Comunicare, Eco-Rom Ambalaje.

Partenerii Eco-Rom Ambalaje în cadrul acestui proiect curajos sunt Green Revolution, Igloo Media, Arhimania şi Arhiforum.






Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm contactaţi:
IMAGE PR – Ruxandra Popescu
Telefon – +4 021.224.67.34/36; 0742.011.292


Niciun comentariu: