trop trop trop… Tropisme*! Hai şi tu cu noi, să le descoperim împreună!
Noi îţi dăm ideea şi tu aduci culorile ca să o nuanţezi!
Ai timp până la 1 octombrie să dai un nou sens domeniului tău de interes, pornind de la termenul de «tropism», printr-un eseu. La sfârşit poţi câştiga 250 sau 500 de ron!
Ţine pasul cu noi! Intra pe trop..trop.. tropisme.ro !
Tema eseului:
Folosindu-ne de definiţia din DEX: «tendinţa de acomodare şi de orientare a unui organism vegetal fixat de pământ, într-o anumită direcţie, sub influenţa unei excitaţii exterioare ca: lumina, căldura, gravitaţia, umiditatea» şi înlocuind câţiva termeni, enunţul nostru ar putea suna astfel: (pre)dispoziţia de interrelaţionare/intercomunicare şi de mobilitate a unui organism social (sur)prinse în/de locuri multiple, cu direcţii şi sensuri diverse, sub influenţa unor câmpuri de forţe (interioare şi exterioare) exercitate de situaţii, experienţe, evenimente, acţiuni şi activităţi diverse şi simultane, contradictorii şi ambigui.
Această regândire a domeniilor în care activăm pornind de la noţiunea de «tropism», pe care o propune Festivalul, reprezintă şi conceptul de organizare şi desfăşurare a acestuia în timp şi spaţiu. În cazul nostru, organismul social este reprezentat de comunitatea locală din care fac parte, cu certitudine, şi arhitecţii, designerii, artiştii şi, bineînţeles, studenţii. Puteţi regândi şi voi domeniul în care activaţi sau care vă interesează, aşa cum am făcut şi noi, prin prisma conceptului de «Tropism» şi să dezvoltaţi un eseu.
Nu uitaţi că în prezent este în discuţie problema potenţialului declarat al mobilităţii şi schimburilor reciproce (interrelaţiilor) precum şi raportarea acestuia la o nouă înţelegere a ideii de «loc» – un loc articulat – cu ajutorul unor noi unelte proiectuale şi conceptuale. Este vorba despre regândirea noţiunii de tropism ca un factor obiectiv şi nu ca o încurcătură banală. Promovând în acest context – cum era anticipat – ideea unui loc care nu este atât de fragmentat încât să evoce un întreg coeziv, ci mai degrabă un eveniment autonom, specific, care este legat de un spectru strategic şi eterogen – ca un model – al unor straturi, situaţii şi potenţialul de atractivitate. Locurile sunt înlănţuite sau interconectate pe baza capacităţii progresive de înlocuire ce ne permite în acelaşi interval temporal, nu numai călătoria în mai multe locuri (creşterea vitezei de transport nu însemnă numai reducerea timpului călătoriilor), dar şi acces mai uşor la spaţii aflate la distanţe mai mari.
Dacă tema propusă de noi v-a captat atenţia, vă aşteptăm să vă înscrieţi în concurs accesând www.tropisme.ro
Sponsori principali:
MACON DEVA
,
PORTA DOORS
Sponsori secundari:
ENERGOBIT SCHRÉDER LIGHTING ,
RHEINZINK
Sponsori:
SIATEC
FAKRO
MAER AMBIENT
MARMOL de ALICANTE
ARTGEORGIES
Organizator: Fundaţia Arhitext design
Cu sprijinul Ordinului Arhitecţilor din România, prin finanţare din Taxa de timbru
Şi cu sprijinul Ordinului Arhitecţilor din România, filiala Bucureşti
Parteneri: Ad(d)veritas, Fundaţia Luceafărul, Efimark – marketing pentru construcţii, A.St.A. Cluj
Co-organizatori: MGT Educational, Nemetschek România, Mons Medius
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Internaţional, Observator Cultural, Bucharest Herald, Arhitext, Architectura, Metropotam, Studenţie.ro, Radio Cluj, 4arte, ArtLine, Artistick, Art-Business, Casa Construct, constructionnews.ro, Igloo
Eveniment recomandat de 24FUN
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să contactaţi: Lavinia Marin – Responsabil Comunicare
031.104.11.78, arhitext_redactie@b.astral.ro, www.arhitext.blogspot.com , www.arhitextdesign.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu